czwartek, 17 kwietnia 2014

Wikłacz - domowe wianki DIY

Za oknami wiosna w pełni. Ptaki z  rozświergotanym entuzjazmem wiją swoje letnie domki niemal zapominając o ostrożności. Tak -  to najlepszy czas dla bezwstydnych podglądaczy, czających się po krzakach z lornetką. Liści jeszcze nie ma, ptaki zajęte sobą nie zwracają większej uwagi na gapiów; )


Naoglądawszy się pierzastych łobuziaków postanowiłam i ja wpisać się w ogólnie panujący trend wicia gniazdek. A ponieważ wielkimi krokami zbliżają się Święta Wielkiej Nocy, moje wyploty posłużą za świąteczne dekoracje.


Czy i Wy na wiosnę kupujecie lub zbieracie sami gałązki wierzby? To chyba najbardziej oczywisty wiosenny akcent? Ale czy bazie zawsze muszą kończyć na baczność w wazonie? Z moich postanowiłam popełnić gniazdko w wersji mini. Udało mi się upleść je bez pomocy drutu i żyłki, nie sądzę wprawdzie żeby udało mi się w nim wychować chociaż jedno pisklę, no chyba że bardzo szybko nauczyłoby się fruwać;). Może jednak przyjąć rolę leżącego na stole stroika, albo zawisnąć na ścianie lub w oknie.


Jego wykonanie wbrew moim obawom nie było trudne. Wytarczy wybrać dość cienkie i świeże gałązki (muszą być elastyczne). Na początek wybrałam dwie-trzy na szkielet, skręciłam wokół własnej osi i połączyłam końce wplatając jeden w drugi. Potem to już czysta zabawa, doplatałam po jednej gałązce, najpierw dłuższej, a gdy wianek miał już odpowiednią grubość, uzupelniałam krótkimi gałązkami w różnych kierunkach tak, żeby nigdzie nie brakowało szarych kotków. Wystające nagie końce gałązek na koniec bezceremonialnie poprzycinałam.





1 komentarz:

  1. Ale świetny pomysł! No i wykonanie oczywiście:) Aż sama bym sobie taki zrobiła normalnie, tylko już chyba czasu nie starczy...

    OdpowiedzUsuń

Naprawdę doceniam to, że postanowiłeś poświęcić mi swoją uwagę i pozostawić po sobie parę słów. Szanuję Twój czas i dlatego zdecydowałam nie utrudniać Ci dodatkowo komentowania rezygnując z haseł obrazkowych i moderacji. W zamian proszę:
1. nie przeklinaj
2. nie obrażaj
3. nie reklamuj
Ufam, że nie zawiedziesz mojego zaufania.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...